HTML

vasko

IndaVideó

Linkblog

Archívum

Hogyan ismerjük fel a csíteket / csítereket

2010.03.06. 18:59 :: vasko

"Ne csíterezz míg faszláma vagy!"

 

Először is különbséget kell tenni jogosult előny, jogosulatlan előny és cheat között. A jogosult előny az, amit a hardware komponensek megfelelő megválasztásával lehet elérni, ez teljesen legális, elfogadott és ajánlott a minél jobb teljesítmény elérése érdekében (lámául: olyan gépem van bázze, mindenkit bealázok).
Részletesebben tekintve (a teljesség igény nélkül):

az egér megfelelő megválasztása

RefreshLock használata (ez lehetővé teszi a 100fps elérését, és a szemkímélő játékot)

nagyobb monitor

nagyobb fényerejű monitor

a Windows Asztalán végzett gammakorrekció

1.5-ben ajánlott még a gammaérték maxravétele az optionsban

nagyon jó egérpad

egér sensitivity érték állítása

egy gombra rakott vásárló scriptek

egér frissítés megváltozatása ps2rate 200hzra (GPS-en engedélyezett)

USBporthack 500hz vagy 1000hz (CPL csak default 125 lehet) (ha kedves a windózod ne próbáld meg)

megfelelő testtartás (ez nagyon fontos)

stb.

 

A jogosulatlan előnyszerzés

A jogosulatlan előnyszerzés nem feltétlen jelent egyet a csíteléssel, de igen közel áll hozzá. Tulajdonképpen olyan scriptek, kliensoldali változók (ratehax) megváltoztatását, skinhack használatát jelenti, mely unfair környezetet teremt a többi játékos felé.

Néhány ismertebb:

Rate-k állítása (erre szerencsére már figyelnek az adminok, így nagyon kevesen próbálkoznak vele)
A rate beállításhoz tartozik, hogy a jelenleg használt értékek nem default értékek, ennek oka, hogy amikor indult a HL még 98 végén, a szélessávú Internet nem volt elterjedt se itthon, de még külföldön sem (USA-ban valamikor 98 végén indult el az ADSL). Az elterjedt net főleg 56k-s modem volt és az ehhez optimalizált értékek nem feleltek meg a gyorsabb nethez.

Egyéb rate-változók, röviden áttekintve:

cl_lb vérfröccsenési irányjóslás
cl_lc kliensoldali jóslás
cl_lw kliensoldali jóslás
cl_nopred kliensoldali jóslás kikapcsolás
cl_latency adatkésési irányszám
cl_rate kliens adatforgalom, kliens-szerver irányba
cl_updaterate szerver-kliens frissítésigyakoriság
ex_interp joslás
 

ConfigHack

A ConfigHack azt jelenti, hogy bizonyos (a config-fileokban megtalálható) paraméterek átírásával a játékos eléri, hogy a fegyverei kevésbé szórjanak, pontosabban lőjenek, kevésbé üssenek vissza, sít. A dologról nem tudok sokat (és nem is akarok), de elég valószínű, hogy nem túl könnyű rendesen behangolni és egyáltalán nem kevésbé feltűnő eredményhez vezet, mint mondjuk az aim.

 

Scriptek

- Burstscript: 3at lő a fegyver egy gombnyomásra.
- Stop Reload Script: folyamatos gombnyomásra reloadol a fegyver, felengedésekor az újratöltés azonnal abbamarad, és a fegyver újra lövésre kész, ellenben a szabályos megoldással, aminél csak fegyverváltásra marad abba az újratöltés, ami jóval lassabban engedi lőni az illetőt, mint ezzel a scripttel.

 

Hullawilco

A kifejezés onnan ered, hogy régen (1.3 előtti cs-ben nem volt még kommunikációs program és mindenki a RogerWilco-t használta) A program akkor is futott ha az egyik klienst lelőtték, gyk a „hulla" tájékoztatta a többieket, hogy merre van az ellen. Kivédhetlen formája, ha egymás mellett játszó ember egy csapatban van és a „halott" mondja, merre menjen a másik.

 

Skinhack

Olyan skinek megválasztása, mely éles kontúrt eredményez, a szín elüt a környezettől stb.
Pl fehér terror, olyan skin, ahol magasabb a játékos, doboz mögött is kilóg a feje (de ez nem jelenti azt, hogy ott is van a feje!!!), vibráló-skin

hosszabb fegyverskin (kilóg a sarokból).

 

Egyéb

Hiddenweapon: nem látszik a fegyver, nagyobb látótér, nincs takarás akkor sem, ha töltöd a fegyvert.
Célkereszt rajzolása a monitorra filccel (1.0-ban volt célkereszt az awp-n zoom nélkül is).

 

Cheatek

Ide tartoznak azok a programok, melyek alapjaiban változtatják meg a játékot. A jelenlegi leggyakoribb csalások 1.5ben:
Aimbot: a játékban fegyverek szórását kapcsolja ki, gyakorlatilag majdnem egy pontba lő a fegyver.
Wallhack, OpenGLHack: átlát a falon
Speedhack: a játék engine-jét gyorsítja meg, gyakorlatilag gyorsabban csinál mindent, fut, lő stb.
Nem használt cheatek, „kihalt": godmode: nem sebződik, illetve pl lövésre nem csökken, hanem nő a HP.

A célom nem felsorolni a cheatek sokaságát, hanem a felderítés megkönnyítése, mivel az jóval fontosabb az adminoknak.

A felderítés nehézsége fordítottan arányos használt csít/ratehax/script által biztosított előnnyel, minél nagyobb az előny annál könnyebb felderíteni.
A legkönnyebb (lenne) a godmode felderítése, gyakorlatilag nem sebződik, azonnal észre lehet(ne) venni. Szervereken még sohasem láttam.

 

Aimbot

A sok kis csíter azt hiszi, hogy nem lehet látni, pedig ez is nagyon könnyen észrevehető a célkeresztből, ugyanis a normális, nem aim-mal megturbózott célkereszt felfele hord, legyen szó bármilyen fegyverről is (pisztolyoknál is, bogárkáim). A célkereszt felfele hordásának mértéke függ a fegyvertől, az ak47 jobban hord felfele, mint például az m4a1, de mindegyiknél lehet látni, ha aim van. Aminél nem lehet látni, az az awp, scout, ami teljesen logikus, hisz ott csak egyet lő és emiatt nincs szórás. Az aimos célkeresztnek van egy sajátos mozgása. Ennek, azaz oka, hogy az aim egyfajta célzósegítő program, amely érzékeli, ha a célkereszt egy meghatározott átmérőjén belül ellenség bukkan fel és  korrigálja a mozgását a csíternek („ráugrik" a célkereszt a célra). Az aimmal szerzett fragok nem mindegyike fejes. Az aimot még lehet látni a golyónyomokból is; nincs szórás vagy csak minimális. Az aimot az is elárulja, hogy nagyon furcsa elrántást is tud produkálni.

 

WallHack

Ennek felderítése jóval nehezebb, de ez sem marad felderítetlen, ezt is lehet látni. Ezt is a célkereszt mozgásából, irányából lehet meglátni. Gyakran a WH-t az aim-mal együtt használják. Persze ez sem törvényszerű, van, hogy csak wh van. A wh használat abból látszik legkönnyebben - lámább csíter esetén - ha folyton a falat tunkolja, de(!) nem kapott/kaphatott információt arról, hogy ott van-e a célpont. Ez nagyon egyszerűnek tűnik így, de valójában nem az.egyszerűnek tűnik így, de valójában nem az.
Hangok kérdése:

A lépések hangját, hallja-e, hallhatta-e, hogy oda lőtt és eltalálta ott az ellent, a lépéseknek ugyanis van egy hatótávolsága.
A kiszűrődő zajok, létrán való felmenetel, fegyverváltás, ugrásnál leérkezés a talajra, sétál az ellen (walk) és csinált-e az ellen hibát (adott-e magáról információt) amit a wh gyanús személy esetleg meghallhatott (mert ha igen, akkor a wh gyanú csökkenhet)
Fegyverhang:

A lövésből, illetve annak irányából, nagyságából megállapítható az ellen helyzete, még ide tartozik a fegyver milyensége, lehet-e az ct, ha m4a1 hangját hallom, vagy egy terror aki csak felvette (megj.: komoly csapatoknál a csapat minden egyes tagja tudja, hogy mit vett a másik. A wh-nál ezen lehetőségeket is mérlegelni kell (milyen fegyvert hallott/hallhatott, hallhatott-e egyáltalán vmit (az utóbbi a legfontosabb a hangot illetően).
Vizuális információ:

Megláthatta-e a wh-gyanús személy a célpontot, amely éppen akkor bújt el (megj.: a vizsgált személy odalopakszik ilyenkor és úgy lövi le a célt falon át, aki ilyenkor persze csíterez, meg hívja az admint)
Léteznek olyan emberek, akik egy kis pixelből meg tudják állapítani - ráadásul ezt nagyon gyorsan is teszik, mert olyan felbontásuk, fényerejük, gammaértékük, nagy monitorjuk, nagyon jó szemük (!) van -,, hogy barát vagy ellenség. A legtöbb esetben a lelőtt személy, megint csíterez, mert fizikailag nem vagy csak nagyon nehezen láthatta volna, mert pl. 15colos monitorja van, rossz fénybeállításokkal vagy szemüveges és gyengébb a szeme; kocsányon lógnak már a sok cs-től, hehe.
Csapattársi információ:

Szóltak/szólhattak-e a wh-gyanús személynek, hogy ott van az ellen a fal mögött, de valami okból az információt szolgáltatott csapattárs nem mer/nem akar/nem tud odamenni, pl. kevés a hpja és a fal mögött kuksoló emberke figyeli a kevés hp-val rendelkező csapattársat, hogy mikor bújik elő és lőheti le. Itt érdemes megjegyezni, hogy ilyen információ NAGYON ritka, csak komolyabb összeszokott emberek tudják megcsinálni. Példával illusztrálva: nuke-n x szól y-nak, hogy van egy z ellenség a fenti lerakó melletti kisházban, erre x (aki tegyük, fel lopakodva jött) elkezdi sorozni a kisházat és leszedi a kempelő z-t. A wh-s ezt úgy teszi, hogy egyből célra tart (hisz látja, hogy hova kell lőni) és nagyon pontosan ki is lövi a z-t. Ha a wh-s ekkor arra hivatkozik, hogy szóltak neki, akkor meg kell kérdezni, hogy ki volt, és meg kell kérdezni azt, hogy tett-e ilyet, aki alig fogja kimenteni; de ez ritka, hogy ilyen legyen, mert 2 wh-s csíter nem nagyon segíti egymást ily módon még akkor sem, ha egy helyről játszanak.
Pozíció belövés:

Tapasztaltabb játékosok ismerik azokat a helyeket, ahova az ellen kempelni szokott és amint odaérnek, egyből ráfordulnak és kilövik az ellent, ekkor jön a megjegyzés, hogy honnan tudtad? Nos ilyenkor úgy lehet eldönteni, hogy wh van, hogy a megfigyelt személy a sok számbavehető kemper helyet választja ki, ahol éppen „véletlenül" egy ellenség van, de a kiválasztás is úgy történik, hogy „megspórolja" a ráfordulást és egyből célra tart. Persze előfordulhat, hogy tudja, hogy figyelik és próbálja elkerülni a célratartást és a falonátlövést, de ekkor azt kockáztatja, hogy a kemper lelövi, azt meg nagyon nem akarja. E tényezők mérlegelése admin részéről komolyabb felkészültséget igényel; nincs rosszabb, mint olyat kirakni, aki nem wh-zik.
A kizárás kérdése:

A tapasztaltabb játékosok csapattársainak pozíciójának ismeretéből is (maptól függően) meg tudják határozni azt az ellent is, akiről nem feltétlen rendelkezett információval (nem látta, nem hallotta). Ehhez már komolyabb csapatmunka kell. Ice-n szokott lenni, hogy a csapatárs pozíciójából (radarról szerezve az információt) ki lehet következtetni, hogy hol kempelhet az ellen.
A kemphely „tesztelés":

Sokan (na jó nem olyan sokan) tudják azt, hogy meglőnek egy sarkot és ha ott van vki, akkor sebződni, fog és ezt lehet is hallani (akár bloodsprite is lehet). Ha ilyet hall, akkor folytatja a lövést és kiszedi az ellent. Ilyenhez nem kell wh. Néha magam is látok embereket, akik minden lehetséges kemphelyre odalőnek, hátha van ott vki. Persze ez magában hordozza azt a veszélyt, hogy előjön valaki és a sarkokat tesztelő emberkét erősen megsorozza
Ehhez én még annyit tennék hozzá (az előző 2 alapján), hogy sokszor előfordul, hogy a társaid mozgása, az ellenfél zajai illetve a csapattársaid utolsó pozíciója alapján 6-7 lehetséges kemphely közül meg tudod állapítani azt a 3-at, ahol az ellenfél lehet. Nem mindig jön be, de dust2n, vagy cpl_millen, infernon például nagyon gyakran ki lehet találni, hogy melyik az a három kemphely, amit tesztelni kell, és melyikek mellett lehet elfutni benézés nélkül. Van amikor ez nem jön be, mert pl amatőrebb az ellenfél, és olyan helyre búlyik, ami elvileg számára rosszabb hely, de ő ezt nem tudja, és mivel te a konvencionális felálláshoz igazodsz, úgy kap el, hogy boldogan rohansz késsel. Viszont ha tényleg a konvencionális helyre bújt, és te a lehetséges 6 helyből csak 2-t sorozol meg, de azt nagyon, akkor jön az, hogy tuti whzol, holott te már nem csak teszteltél, hanem tudtad, hogy csak ott, vagy ott lehet az ellenfél, biztos voltál benne. Szóval ha valaki ilyenel találkozik, ne csíterezzen egyből, mert egy profibb játékos ki tudja sakkozni, hogy hol leszel, és wh nélkül fog látatlanba lelőni a doboz mögött.
 

A véletlen találat:

Előfordulhat nagyon ritkán, hogy véletlen találatot ér el. pl. eldobja a gránátot és még pont elér valakit a hatósugár.
A ráhúzás esete:

A leggyakrabban az iceworld típusú pályákon lehet ilyet megfigyelni, de mindegyik mapon működik.
Az ice az egyik legkedveltebb pálya, ha a szerveren éppen kevesen vannak, amolyan „lámacsalogató". A ice-n a faltunkos startkill-el lehet a legjobban kiakasztani az ellent és akkor beindul a rinya, hogy wh off, de sürgősen. Ha kb. 8-an vannak a mapon, akkor nagy valószínűséggel a spawnpointokkal szemben vagy srégen biztosan fog valaki állni és akkor az elején megtunkolják a falat a gonosz játékosok, pl. én. Ha meglátok egy ellent (de nem vesz észre) aki halad a szembe lévő oldalon, elkezdem lőni, és ha nem találom el, akkor a célkeresztet ráhúzom a falra is, és ha már le volt sebződve, akkor beadhatja). Persze ekkor jön a sírás, hogy honnan meg, hogy kapcsold ki a wh-t. A kulcskérdés az, hogy ilyenkor a ráhúzás ELŐTT kapott-e vmilyen információt (hang, vizuális, csapattársi, kizárási) arról, hogy van-e ott valaki. A wh-s odalő, hisz látja.

 

Célratartás kérdése:

A wallhackos csítereket ez alapján lehet elkapni a legjobban; lehet, hogy nem fog falon át lelőni senkit, de a célkereszt mozgása és iránya elárulja. Példával érzékeltetve: a wh-s de_nuke-n (megj.: ezen a mapon buknak le a leggyakrabban a wh-sok) megy ctként. Van egy m4a1-e és megy a külső részre (kör elején vagyunk) elkezdi figyelni egy pontra a falon menet közben (a pont, amire néz persze változik hisz a terrorok közelednek és ő is megy); ekkor következik egy rész, ahol „elfogy" a fal és a wh-s „véletlenül" egy olyan pontra néz, ahol egy terror bukkan fel. Tegyük fel, hogy a csíter tudja, hogy nem szabad falat lőnie ilyenkor, mert az gyanús lesz, ezért csak akkor lő amikor előbukkan az első terror, ekkor a fent említett figyelési irány buktatja le a wh-t. Ez a mozdulatsor a nem wh-snál teljesen máshogy zajlik le, ott halad kifele és nem néz egy „képzeletbeli" pontra, hanem a fal szélére koncentrál, mivel NEM kockáztatja azt, hogy ha véletlenül másfele néz (gyk a falra) akkor neki el KELL rántania az egeret  és céloznia, ami időbe telik, és a terror aki jön, a sarokra FOG koncentrálni. Ergo a nem wh-s ct időhátrányba kerül a célzás terén a saroknál.

 

WallHack felismerése wallhack-vel:

Egy lehetséges felderítési mód kezdő adminoknak, a mentett demót betöltik, egy wh-val indított gépre és figyelik a mozgást. Ez elég jó módszer, de sok esetben dönteni kell azonnal, hogy a becsületesen játszó emberek minél kevesebbet szenvedjenek, és ez nem igazán célravezető, hisz ki kell lépni, meg kell figyelni, hogy mit csinál a gyanúsított. Lehet még azonnal is indítani a wh-t (nincs demókészítés), amikor benn vagy a játékban, de szigorúan spectben kell maradni, nem szabad elrontani mások játékát. Nincs rosszabb, mint egy csítes admin. Tapasztaltabb admin wh nélkül is meg tudja állapítani a wh használatát. A csíterek előszeretettel változtatják a nevüket, ezért a demó készítés és utólagos eldöntés időbe telik.

 

A WallHack eltitkolása:

A „tapasztaltabb" csíterek tudják, ha lövik a falat, akkor az azonnal feltűnik, és akkor lebuknak, ha nem is lövik a falat, a „falfigyelés" lebuktatja őket, habár még ezt is el lehet valamennyire titkolni, de(!) mindegyik csíter elárulja magát, NEM lehet eltitkolni, mert hibát fog elkövetni. A célratartás mindenkiben megvan, mely a játékban eltöltött idő során alakul ki. Gyakorlatilag feltételes (pavlovi értelemben vett) reflex-é válik. A feltételes reflexet valamennyire vissza lehet tartani, korlátozni, de például akár a levegővételt figyelve, megfigyelhetjük azt is, hogyha visszatartjuk a levegővételt, a visszatartás idejét ugyan megnövelhetjük, de egy idő után oxigénhiány lép fel és levegőt fogunk venni, mert a szervezet közbelép és felülbírálja az akaratot. A Wallhack-ra vonatkoztatva ez azt jelenti, hogy a hibaelkövetés a levegővétel. Stresszhelyzetben, ami jóval nagyobb a csíternél - hisz több ellenfelet lát - ráadásul mérlegelni kell még azt is melyiket lőheti meg, melyiket nem (a falon keresztül szerzett frag elfogja árulni), ez hatalmas koncentrációt igényel, pláne olyan helyeken ahol szűk terek vannak, pl nuke. EL FOGJA veszíteni a fejét, és ha már tudja, hogy gyanússá vált, akkor ez fokozott idegi megterhelést jelent a számára. Aki pedig ideges, az hibázik. Továbbá a csíterek olyanok, akik nem igazán tapasztalt játékosok (hiszen, ha az lenne, nem csítelne) és így folyamatosan hibákat követnek el. Egy tapasztalt játékos sem tudna hiba nélkül játszani, az ösztönök elárulnák őt is. NEM létezik hibamentes wh. Az admin tudásán sok múlik, hogy mennyire veszi ezeket észre. Sok demót meg kell nézni, és kialakul az a képesség az adminban, hogy tudja mire kell figyelnie.

 

A végére a cheat/cheatgyanús helyzetekben használandó/alkalmazandó írányelvekről, tanácsokról.

1. Admin vagy és csítert fogtál, azt csinálsz vele amit akarsz.
2. Nem vagy admin, és van admin a szerveren:

Mit NE tegyél:
Ne sírj, mint egy fürdős kurva!
Ne anyázz!
Ne tk-zz! (mert kiraknak)
LEGFONTOSABB!!!!!: Ne kezdj el csalni, mert te kapsz bant!

Mit tehetsz?:
Kultúrált hangnemben értesítsd az admint, hogy wh/aim stb gyanús emberkét találtál, és kéred, hogy figyelje meg!
Ha nincs admin:
Legjobb, ha kimész spectbe és demót készítessz, amelyet eljuttatsz az adminoknak.
Elmész más szervere játszani!

 

Néhány megszívlelendő tanács és gondolat a végére:

1. Nem Te vagy a világ legjobb játékosa!

2. Mindenkinél van jobb/ügyesebb/gyorsabb/taktikusabb!

3. Nem létezik legjobb játékos!

4. Ha falon át lelőnek, az még nem wh!

5. Ha valakinek 20/4-es statja van (vagy jobb), az még nem biztos, hogy csít eredménye!

6. Ha valakit nem ismersz és jó, az még nem biztos, hogy csal.

7. Ha egygolyós fejest kapsz, az még nem csít (szerencse is lehet, vagy tud ilyet is lőni)

8. Ha közel egál a stat (rosszabb) pl. 17/16 az még nem jelenti azt, hogy nem csal. A cheat-ből még nem következik az, hogy nagyon jó statja lesz a drágámnak.

9. Ha vkit ismersz, még térhet rossz útra!

A csíterekről néhány szó:

Többségében olyan játékosok, akik néhány hónapot játszottak és nem tudják elhinni/elfogadni, hogy létezhet náluk jobb játékos (hisz ők már lelőttek 50db podbotot is, bizony). Valakitől kaptak egy csítet, amit nem szégyellnek használni, hisz aki őket lelövi, az csak csíter lehet (hisz mindenki csal). Ők csak rendezik az erőviszonyokat, mert ha mindenki csítel (ami nem is kérdéses), akkor az ő tudásuk kitűnik, ha használnak valamit. Hisz ők a jobbak!
Többségük 10-17 év közötti kisgyerek komplexussal (nem szeret a Maris, pattanás nőtt az orrom hegyére!, 1 perc alatt futom le a 100 métert, az iskolában mindig engem vernek, nincs szőr a zacsimon)

Tiszta játékot!!
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vasko.blog.hu/api/trackback/id/tr621814403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása